woensdag 1 april 2015

SHOPLOG

Vandaag neem ik jullie mee naar een winkel waar de meeste vrouwen zich wel thuis zouden voelen. Een walhalla voor serviesliefhebbers. Een volle drukke winkel in de souq. Iedereen probeert altijd iets moois te scoren. Ook ik word altijd gelokt wanneer ik al dat moois zie, je vindt er altijd wel iets leuks en voor de prijs hoef je het niet te laten liggen.



Hoe mooi het ook mag zijn, ik moet toch altijd wel heel goed nadenken of het wel past bij mijn eigen servies, het moet namelijk wel matchen met wat thuis in de kast ligt. Mijn blauw-witte Marokkaanse servies namelijk, ik heb het al jaren. 
Tijdens mijn vakanties in 
 Deel van mijn servies

Marokko kocht ik altijd iets om mijn set compleet te maken. Trouw heb ik het weer mee terug verhuisd. Helaas heb ik in mijn verzamelgeschiedenis maar 2 grote blauw-witte tawes borden kunnen kopen. 
Nu heb ik dus grote witte gevonden! Ideaal want alle andere tawes borden vind ik niet passen bij mijn set. Naast mijn blauw-witte serie heb ik ook veel servies in het wit. 

Wit vind ik persoonlijk een goede basis om sfeer te creĆ«ren aan tafel. Tijdloos en makkelijk te combineren met andere kleuren schaaltjes, placemats, tafeldecoratie, servetten en tafellakens. Een ander voordeel van wit is dat je het ook kunt missen als iets breekt. Ik ben dus ontzettend blij dat ik deze grote witte borden gevonden heb die de grootte van een tawes bord hebben. 




Deze halve maantjes heb ik alvast voor de Ramadan gekocht. Persoonlijk heb ik niets met servies in rare vormen, maar deze halve maantjes ga ik vullen met dadels, ik doe er cellofaan omheen met een strikje en geef het cadeau aan familie en vrienden aan het begin van de Ramadan. Dit heb ik dus al binnen! Toen ik het kocht wist ik nog niet wat ik er precies mee wou, enkel dat het voor de Ramadan geschikt zou zijn, van de week een paar extra kopen dus. 





Deze siliconen onderzetters vond ik ontzettend leuk! Voor je glazen, als placemats of voor onder de pannen. Voor alles te gebruiken dus, ik heb ze daarom in verschillende formaten gekocht. Door de mint kleur en de gehaakte look wordt je helemaal vrolijk. 




Zes mokken had ik al eerder gekocht, daar was ik zo blij mee, ik houd wel van dat brocante. Nu waren de gebakbordjes ook binnen, love it! 




Deze mandjes kon ik niet laten liggen, ze doen me denken aan de  stoffen mandjes van de Action maar deze zijn van plastic. Voor de meiden ieder 1 en 2 voor mij. Die zet ik in onze kasten voor de haarborstels, haarproducten en elastiekjes.




2 opmerkingen :