vrijdag 3 april 2015

HUISTOUR: MIJN THEE/KOFFIEHOEKJE

Een koffie/theehoek? Wat is daar nou zo speciaal aan? Je zet toch gewoon een waterkoker op je aanrechtblad, een koffiezetapparaat ernaast en that's it. Je mokken zitten in de ene kast, je suiker in de andere kast en je opent weer een andere kast om op zoek te gaan naar je theezakje of koffie. 

Om eerlijk te zijn de waterkoker en de koffieapparaat waren een doorn in mijn oog. Mijn waterkoker kon alleen naast mijn kookplaat, daardoor zat mijn waterkoker vaak onder de vetspetters en ik had gewoon het liefst een leeg aanrechtblad. Als een echte theeleut heb ik een waterkoker nodig, wegstoppen in de kast en weer tevoorschijn halen als ik thee wil maken, is dus niet handig. Ik kan zo ontzettend genieten van mijn theetjes, mijn waterkoker en theezakjes verdienen alleen al daarom een mooi plekje. Een thee/koffiehoekje leek me dus ideaal, je hebt alles bij elkaar op 1 plek en het ziet er ook nog eens uitnodigend en gezellig uit. 

Je kunt het eigenlijk zo gek maken als je wilt. Het kan ook gewoon op je aanrecht als je de ruimte er voor hebt maar je kunt er ook een keukentrolley of een andere losse meubel voor gebruiken, of eventueel een stevige plank aan je keukenwand plaatsen. Ik heb 2 Expedit vakkenkasten van de Ikea naast elkaar staan. Zoek al je benodigdheden bij elkaar, dit is uiteraard voor iedereen anders - de een gebruikt nét iets meer voor een goede koffie dan de ander - en maak het af met leuke accessoires. Creëer je eigen stijl, misschien houdt je van vintage blikken of juist van landelijke glazen potten. Ik weet zeker dat de meeste een favoriete kopje of mok hebben, die verdient natuurlijk ook een ereplek. En vergeet natuurlijk je koektrommel niet!






1 opmerking :