zaterdag 4 april 2015

EMIGREREN

Ruim 2 jaar geleden hadden wij besloten om te verhuizen naar Marokko. In januari 2013 begon mijn zoektocht online naar informatie over emigreren naar Marokko. Ik kon om eerlijk te zijn heel erg weinig online vinden. Via een vriendin die ook geĆ«migreerd was, kwam ik terecht in een gesloten forum met ontzettende lieve vrouwen die eerder dezelfde stap genomen hadden. Deze lieve vrouwen hebben me aangemoedigd en de beste adviezen gegeven. Ik ben ze tot de dag van vandaag enorm dankbaar want ze waren een ware steun voor mij.


Je huis en haard achterlaten, dat doe je natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Meestal ben je er al een tijdje mee bezig. 
Een emigratie vergt namelijk wel wat voorbereiding.  Je zult een hoop afwegingen maken, de voor en nadelen zet je op een rijtje en maakt uiteindelijk een keuze. De motivatie om te emigreren is daarom voor iedereen verschillend. Veel mensen uit Nederland emigreren naar Marokko. Marokko is dan ook een prachtig land. De mensen die voor Marokko kiezen hebben meestal al een band met Marokko en weten ongeveer wat ze kunnen verwachten.

In mijn blog wil ik jullie af en toe meenemen in mijn Marokko-avontuur. Vertellen wat je wat je allemaal moet regelen en eventueel kunt verwachten, houdt mijn blog in de gaten als je emigratieplannen hebt.

5 opmerkingen :

  1. Leuke blog! Ben benieuwd naar je adviezen voor emigratie x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg interessant. Waar ergens in maroc woon je?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijf het vooral volgen Zeinab. Wij wonen in Oujda!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ik heb geen emigratieplannen, maar het lijkt me leuk hoe je het allemaal hebt ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor je reactie Chahrazad, ik zal inshaa Allah mijn best doen om het zo uitgebreid mogelijk te vertellen, blijf me volgen!

    BeantwoordenVerwijderen