maandag 6 april 2015

BEWEGEN

Nu ben ik geen expert om uitgebreid over bewegen en sporten te schrijven. Het enige wat ik weet is dat actief bewegen erg gezond is en goed voor je gewicht én conditie is. Je voelt je fitter, gezonder en je kunt er zelfs een happy gevoel van krijgen.

Sporten is dus niet iets wat ik graag doe of beter gezegd iets wat ik vol kan houden. Heb al het eeuwige voornemen om mezelf in te schrijven op een sportschool. Aangezien het inschrijven even op zich laat wachten, dacht ik waarom pak ik het wandelen niet weer op. Wandelen is toch het meest eenvoudige en toegankelijke manier van bewegen. Het is gratis en kan altijd en overal. Je kunt naar school wandelen, naar je werk, naar de supermarkt, naar het centrum - als je maar een redelijke wandelroute hebt. En het mooie is, je hebt er niet eens een bepaalde conditie voor nodig. Nu kan het bij ons prima op de atletiekbaan, het zonnetje schijnt weer en door alle andere sporters om je heen raak je gemotiveerd om een paar rondjes stevig te gaan wandelen.


Ik heb daarom de stappenteller “walklogger” app gedownload. Het is leuk om bij te houden hoeveel je ongeveer gelopen hebt, het aantal stappen die je genomen hebt en hoeveel calorieën je verbrandt hebt. Het zal wel niet heel erg nauwkeurig gemeten worden maar het werkt best motiverend als je ziet dat je al een km gelopen hebt in een kort tijdsbestek.


Geen opmerkingen :